San Francisco dag 3 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Laura Fennema - WaarBenJij.nu San Francisco dag 3 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Laura Fennema - WaarBenJij.nu

San Francisco dag 3

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

06 September 2024 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag een indrukwekkend excursie naar Alcatraz gedaan. Het is moeilijk vast te leggen en uit te leggen wat je ziet en voelt als je op het eiland bent. Alcatraz, ook wel the rock genoemd, was vanaf 1850 een militair fort, van 1907 tot 1933 een militaire gevangenis en van 1943 tot 1963 een zwaar beveiligd gevangenis. Er zijn een aantal ontsnappingspogingen gedaan, maar weinig succesvol. Het geheel was erg indrukwekkend.

Je vertrekt en komt terug met de boot vanaf Fisherman's Wharf.

Fisherman's Wharf is en toeristische hotspot met veel restaurants en winkeltjes.

Terug op het vasteland zijn we naar Pier 39 gewandeld wat bekend staat om de grote groep zeeleeuwen die daar in de baai liggen.

Na de aardbeving in 1989 is dit een vaste stek van deze zeeleeuwen.

Grappig om te zien, en ze zijn zeer luidruchtig.

Straks de koffers een beetje inpakken.

Morgenochtend gaan we de auto ophalen en start onze eerste "reisdag".

• 06 September 2024 - 08:55

Mama:

Het zijn indrukwekkende foto's

• 06 September 2024 - 10:36

Afra:

Mooie foto's

Wat een gevangenis vreselijk dan hebben ze het hier beter

Goede reis en veel plezier Geniet van elke minuut

Groetjes van ons

• 06 September 2024 - 10:42

Piet :

De foto's bekeken heel indrukwekkend leuke reis verder groetjes

• 06 September 2024 - 12:15

Nico :

Hebben ze Richard wel vrij gelaten

• 06 September 2024 - 12:17

Sylvia :

Indrukwekkend.... het schijnt te spoken in Alcatraz, niets gemerkt?

Wat ontzettend gaaf trouwens om dit allemaal met jullie mee te mogen beleven. Bedankt dat je hier toch elke dag weer even de tijd voor neemt [e-1f618]

• 06 September 2024 - 17:02

Sandra En Peter Zanen :

Eerst dacht ik ach...zo klein is zo'n cel niet maar als ik jullie er in zie staan/zitten dan is het niet veel. Zouden ze hier ook moeten doen[e-1f923][e-1f923]

• 06 September 2024 - 20:27

Rene:

Indrukwekkend hoor , leuke foto's met een mooi verslag !