Flagstaff- Mesa Arizona - Reisverslag uit Mesa, Verenigde Staten van Laura Fennema - WaarBenJij.nu Flagstaff- Mesa Arizona - Reisverslag uit Mesa, Verenigde Staten van Laura Fennema - WaarBenJij.nu

Flagstaff- Mesa Arizona

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

19 September 2024 | Verenigde Staten, Mesa

Vandaag een kleine 300 km van Flagstaff naar Mesa.

Ter info, vlak bij ons hotel lag het spoor waar met enige regelmaat een zwaar beladen goederentrein over heen denderend. Inclusief luchthoorn die zeker 4 x klonk bij de overgang.

We zouden een stuk over Route 66 rijden, een klein stukje hebben we gedaan vanaf ons hotel, maar eigenlijk stelt het niet veel voor.

Route 66 is een historische autoweg met een lengte van 3940 km die loopt van oost naar west.

In 1985 werd de route officieel opgeheven omdat deze niet meer relevant was doordat het Interstate Highway System het langeafstandsverkeer had overgenomen.

De eerste paar honderd kilometers is het landschap net of we op de Veluwe rijden, maar hoe dichter we bij Phoenix komen hoe meer het landschap woestijnachtig wordt.

Onderweg zien we honderden hele grote saguaro cactussen.

Het verkeer wordt al drukker, en we gaan van twee naar vierbaans wegen.

Het wordt stil in de auto.....

Richard stuurt de auto makkelijk door het verkeer, maar ik knijp hem af en toe.

We stoppen bij een shopping mal in Phoenix, de hoofdstad van de staat Arizona, eindelijk mag ik winkelen. Niets gekocht....

Ons hotel is voor vandaag een Hilton met lekker zwembad. Het is rond 16:00 uur zo'n 36 graden, dus even lekker afkoelen.

Vanavond lekker gegeten bij Longhorn Steakhouse.

• 19 September 2024 - 10:35

Mama:

Lekker even bij komen van de lange rit,fijn zwembad dus nog geen Cucci tas gekocht [e-1f60d]

• 19 September 2024 - 21:46

Sylvia :

Chapeau voor jouw privé chauffeur hij doet het toch mooi even!

Lekker nog even genieten.... Joep mist jullie ook hoor (fluisterde hij vandaag in mijn oor)

Kusssss