Flagstaff dag 2 - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Laura Fennema - WaarBenJij.nu Flagstaff dag 2 - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Laura Fennema - WaarBenJij.nu

Flagstaff dag 2

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

18 September 2024 | Verenigde Staten, Flagstaff

Vandaag een route door de Grand Canyon.

Een van de zeven wereldwonderen der Natuur.

Gister hebben we al een blik kunnen werpen op dit natuurverschijnselen, maar het is onbeschrijfelijk hoe bijzonder deze Canyon is.

Het is ook bijna niet vast te leggen op een foto. Als je er staat is het net of je naar een poster kijkt.

We hadden een audiotour, de South Rim, die gemiddeld 3 uur duurt.maar met alle foto stops zijn we zo'n 5 uur in de Canyon geweest.

Het was een winderige dag, en de temperatuur was aangenaam.

We werden getrakteerd op een zwerm van de zeldzame California Condor.

In 1982 waren er nog maar 22 Californische condors over in de wereld. Na een fokprogramma in gevangenschap zijn er nu bijna 500.

Het is een reusachtige vogel, de lichaamslengte bedraagt 120 tot 130 cm en het gewicht 8 tot 14 kg.

Op de terug weg hadden we bijna een overstekend hert onder de auto. Best even schrikken. Je weet dat ze hier vrij rondlopen maar je verwacht het niet.

Vanavond lekker gegeten bij Texas Roadhouse.

• 18 September 2024 - 09:59

Mama:

Wow wow kunnen zo mee doen met een foto wedstrijd,wat zullen jullie genieten

• 18 September 2024 - 17:22

PIET :

Zo goede morgen nu op naar Mesa is maar 495 km en op naar ROUTE 66 nog 4 dagen reisen en genieten veel plezier samen groetjes van ons en tot maandag