Monterey - Groveland (Yosemite National Park) - Reisverslag uit Yosemite Village, Verenigde Staten van Laura Fennema - WaarBenJij.nu Monterey - Groveland (Yosemite National Park) - Reisverslag uit Yosemite Village, Verenigde Staten van Laura Fennema - WaarBenJij.nu

Monterey - Groveland (Yosemite National Park)

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

08 September 2024 | Verenigde Staten, Yosemite Village

Vanmorgen om 09:00 uur vetrokken voor een rit van 250 km naar Yosemite National Park waar we ongeveer 4,5 uur over hebben gedaan.

Het weer veranderd naarmate we verder van de kust af rijden. Soms over goede wegen, soms over nog af te maken wegen.

Het rijden is goed te doen iedereen houdt rekening met elkaar.

Gelukkig hebben we vooraf een parkreservering gemaakt, dus we hoefden alleen de parkpas nog te kopen van 80,00 usd. Deze is te gebruiken voor 3 nationale parken. Aangekomen in het park weet je niet wat je ziet. Je voelt je zo nietig tussen de prachtige hoge bomen en inmens grote rotspartijen. Foto's maken is onmogelijk, je kunt niet vastleggen wat je ziet. Wat is de natuur toch mooi. We verzamelen herinneringen.

Na een afdaling te voet van ongeveer 1 mijl komen we bij de Dead Giant Tunnel Tree. Een gigantische Sequoia boom waar een tunnel doorheen gegraven is. Vroeger kon je hier met je auto doorheen. Prachtig. Helaas moet je de afstand ook weer terug klimmen, omhoog. We waren kapot. Al hebben we maar een speldenprik van het 1200 vierkante mijl park gezien, het is zo de moeite waard.

Door naar het hotel, ook weer zo'n echt Amerikaans motel idee. Zo leuk. Lekker gegeten, en voorbereiden voor morgen.

• 08 September 2024 - 12:10

Mama:

Voor ons indrukwekkend om te zien,wat moet het zijn als je er daadwerkelijk staat zo genieten voor jullie

Zo zien jullie er ook uit

• 08 September 2024 - 16:24

Sandra En Peter Zanen :

Prachtig!

• 09 September 2024 - 10:40

Sylvia :

Wat een mooie foto's gemaakt en vooral veel herinneringen opgedaan .... Niet alles valt samen te vatten in een plaatje maar kan je gelukkig wel opslaan in je geheugen!